.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعاليت هاي انتخاباتي ضرغامي براي رياست جمهوري
در حالي كه به نظر مي رسد رييس صدا و سيما با بهره گيري از امكانات اين سازمان، فعاليت هاي انتخاباتي رياست جمهوري آينده را آغاز كرده و طي دو روز اخير، بيش از 82 بار چهره ي خبري صدا و سيما بوده ...
فعاليت هاي انتخاباتي ضرغامي براي رياست جمهوري

در حالي كه به نظر مي رسد رييس صدا و سيما با بهره گيري از امكانات اين سازمان، فعاليت هاي انتخاباتي رياست جمهوري آينده را آغاز كرده و طي دو روز اخير، بيش از 82 بار چهره ي خبري صدا و سيما بوده ، سايت جهان ، وابسته به عليرضا زاكاني، در گزارشي فعاليت هاي ضرغامي و ستيز انتخاباتي وي با شهردار تهران را مورد توجه قرار داده است.

گزارش را در زير بخوانيد:

شاید آغازگر بازی را بتوان رسانه های وابسته به شهرداری دانست.اما آتش تحلیل های آغشته به خبر در میان رسانه ضرغامی تند و تیز تر است.

به گزارش جهان اخیرا بحث های انتخاباتی زودتر از زود هنگام در برخی محافل و رسانه ها آغاز شده است. آغاز این راه را برخی، دولتی ها می دانند.شنیده ها و اخبار درگوشی از تلاش زودهنگام فرد جنجالی دولت برای ریاست جمهوری یازدهم خبر می دهد.اصلاح طلبان هم که تیم رسانه ای خود را فراخواندند و در این رابطه جلسات متعددی هم برگزار کردند.

اما هفته گذشته جنگ انتخاباتی زودهنگام توسط همشهری ماه کلید خورد.مجله همشهري ماه در این شماره پرونده ويژه‌اي به انتخابات سه سال بعد اختصاص داد و با تأكيد بر اينكه اسفنديار رحيم‌مشايي گزينه قطعي مورد نظر احمدي‌نژاد است، مدل مدودوف- پوتين را در این ارتباط مطرح کرد.همشهری ماه اما از کاندیداتوری قالیباف در سه سال آینده هیچ نوشت.

تا اینکه روزنامه همشهری در آخرین روز هفته گذشته با سرمقاله خود عملکرد ضرغامی را به تندی به چالش کشید.نویسنده این مطلب نوشت که آقای ضرغامی اموال عمومی را حیف و میل می کند و هر روز هم که می گذرد بدتر از گذشته می شود.نویسنده این مطلب به سفره پهن شده ای اشاره می کند و می نویسد که این سفره صرفا برای افراد خاصی تدارک دیده شده است.همشهری می نویسد که تولیدات سیما همه کپی است و هنرپیشه ها و دست اندرکاران نیز همه یکی هستند.و در انتها با گوشه و کنایه می نویسد که شاید آقای ضرغامی بگوید تخم مرغ های خودم را دوست دارم به دیوار بکوبم اما باید به ایشان گفت که کسی هم هست که سراغ این تخم مرغها را بگیرد.این روزنامه ضمنا در کاریکاتوری، یک خانواده را نشان می دهد که همگی بدون اعتنا به برنامه های سیما، ماهواره نگاه می کنند.

اما روزنامه جام جم، ارگان رسانه ای ضرغامی نیز امروز ساکت نشست و با سیاسی قلمداد کردن انتقاد همشهری پرده از مبارزات انتخاباتی زودهنگام برداشت.این روزنامه که به نظر می رسد در این رابطه با ماموریت ویژه وارد شده است با انتقاد از رسانه های شهرداری تهران نوشت:محمدباقر قاليباف، شهردار تهران از جمله سياستمداراني است كه به گفته منابع نزديك به شهرداري، حجم فعاليت‌هاي سياسي و تبليغاتي اش در هفته‌هاي اخير به شدت افزايش يافته است.

این روزنامه با انتقاد تند و کم سابقه ای که معمولا در نوشته های این روزنامه سابقه نداشته است نوشت:به گفته منابع نزديك به شهردار تهران، ستادهاي تبليغاتي وي از مدت‌ها قبل دوباره سازماندهي شده و برنامه‌هاي هدفمند او براي تبليغات گسترده نيز از چند روز قبل رسما آغاز شده است.

آنچه گمانه "ماموریت ویژه" را برای این رسانه قوت می بخشد، خبر ویژه ای است که با این ادبیات منتشر شده است:"در تازه‌ترين اقدام شهردار تهران، پس از آن كه سازمان صدا و سيما از همكاري با وي براي پخش گسترده فعاليت‌هايش در شبكه‌هاي سراسري تلويزيون خودداري كرده، فشار مجموعه تبليغاتي و رسانه‌اي شهرداري بر رسانه ملي بشدت افزايش يافته است. يك منبع مطلع در سازمان صدا و سيما به «جام‌جم» گفت كه آقاي قاليباف از مدت‌ها قبل از صدا و سيما درخواست كرده تا به جز شبكه تهران، برنامه‌هاي خبري و كاري شهردار تهران از شبكه‌هاي سراسري صدا و سيما نيز پخش شود، اما اين درخواست با مخالفت مديران رسانه ملي مواجه شده و آنها با اين استدلال كه اطلاع‌رساني در مورد برنامه‌هاي شهرداري تهران تنها براي مردم پايتخت ضرورت دارد و براي بينندگان تلويزيون در شهرهاي ديگر كشور(جز در موارد خاص) جذابيتي ندارد، ‌بر پخش اخبار قاليباف تنها در شبكه تهران تاكيد مجدد كردند."

جام جم حتی نوشت که مقاومت مدیران سیما باعث خشم اطرافیان قالیباف شده است.

جام جم پا از این نیز فراتر گذاشت و به نقل از یک خبرنگار در روزنامه همشهری نوشت:"یكي از مديران سابق روزنامه همشهري در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: حمله به صدا و سيما در ارگان شهرداري معمولا از خارج از روزنامه پيگيري و سفارش داده مي‌شود و حتي گاهي مطالبي آماده، ارسال و دستور داده مي‌شود تا چاپ گردد. آغاز تحركات انتخاباتي شهردار تهران به حدي پر رنگ بوده كه از چشم ناظران خارجي نيز پنهان نمانده است."

با این حال آگاهان رسانه ای که می دانند این نوع خبر رسانی و تحلیل در این روزنامه کم سابقه و حتی بی سابقه است، معتقدند اختلاف پنهانی و البته سابقه داری وجود دارد که این روزها بروی پیشخوان روزنامه ها و رسانه های وابسته هم رسیده است.

در بخش های دیگر این تحلیل کار به تندی و بی پروایی هم می کشد و گفته می شود: شهردار مغرور تهران براي تميز كردن خيابان‌هاي پايتخت ايران و ايجاد پارك‌هاي جديد تلاش مي‌كند. محمدباقر قاليباف يك اصولگراي عملگرا و از رقباي برجسته محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران است كه سعي در تقويت شهرت خود دارد.

وی برای از میدان به در کردن قالیباف پای فتنه را هم وسط می کشد: مواضع مبهم قاليباف در بحران پس از انتخابات با هدف جلب حمايت بخشي از اصلاح‌طلبان از او در انتخابات دوره بعد رياست‌جمهوري صورت گرفته است.

اما ماجرای وقتی جالب تر و خواندنی تر می شود که به پاراگراف آخر تحلیل روزنامه جام جم می رسیم.
تحلیلگر این روزنامه در انتها، این قبیل تحرکات زودهنگام را مانع از ورود دیگران به عرصه انتخابات می داند و تلویحا از ورود چهره ای به عرصه انتخابات خبر می دهدکه پیش از این در برخی محافل ذکر خیرش زیاد می شده است و آن چهره جدید کسی نیست جز سید عزت الله ضرغامی.

آنجا که می نویسد:استفاده از «دوپينگ رسانه‌اي» در شرايط حاضر و حذف و تخريب رقباي احتمالي براي آينده، تخريب رسانه‌هاي ناهمسو با هدف تمكين در برابر خواسته‌هاي آنان از جمله سياست‌هايي است كه در اين مدت در شهرداري تهران به كار گرفته شده و احتمال مي‌رود معادلات سياسي را براي رئيس‌جمهور شدن دوباره شهردار پايتخت دشوارتر كند.

اما رسانه ضرغامی کار را به اینجا نیز ختم نمی کند و در رسانه دیگر و آن لاین خود با کاریکاتوری همه خبر و تحلیل خود را به تصویر می کشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ح.ا 27 تير 1389
بیت الماله دیگه!!در حال حاضر این دو نفر بیشتر ازش به نفع خودشون استفاده میکنند!! کی به کیه !
نا شناس 28 تير 1389
آقای ضرغامی با چه پشتوانه ای میخواد کاندیدیا بشه
نا شناس 29 تير 1389
آقای ضرغامی تو مجموعه تحت مدیریتش خصوصا در شبکه های استانی هزار تا رای داره؟ کارمند صدا و سیما

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.